Innhold:

Om 22 Mbps Wireless PC Card, PCI Adapter, PCI Adapter (med avtagbar antenne) og Access Point

Konfigurering og planlegging av nettverk

Installering og konfigurering av adapter under Windows 98 SE/2000/ME/XP

Verktøy for konfigurering av trådløs 22 Mbps

Problemløsing

Ordliste

Produktspesifikasjoner for 22 Mbps Wireless PC Card og PCI Adapter

Produktspesifikasjoner for 22 Mbps Wireless Access Point

USRobotics Corporations begrensede garanti

Informasjon om referanser >

Brukerhåndbok for 22 Mbps Wireless PC Card, PCI Adapter, PCI Adapter (med avtagbar antenne) og Access Point

Informasjon om referanser

FCC-samsvarserklæring
Disse enhetene samsvarer med FCC Rules Part 15. For drift gjelder følgende to betingelser:
Disse enhetene må ikke forårsake skadelig signalstøy.
Disse enhetene må godta mottatt signalstøy, inkludert støy som kan forårsake feilfunksjon.
Dette utstyret er testet og funnet å være i overensstemmelse med grenseverdiene for digitale enheter i klasse B, i henhold til Kapittel 15 i FCC-bestemmelsene. Disse grenseverdiene har som formål å gi rimelig beskyttelse mot skadelig signalstøy i en boliginstallasjon. Dette utstyret genererer, bruker og kan utstråle radiofrekvent energi. Dette utstyret kan forårsake skadelig støy for radiokommunikasjon hvis det ikke installeres og brukes i overenstemmelse med instruksjone fra produsenten.. Det gis imidlertid ingen garanti for at signalstøy ikke vil oppstå i en bestemt installasjon. Hvis dette utstyret forsårsaker skadelig støy for radio- eller fjernsynsmottak, noe som kan fastslås ved å slå utstyret av og på, anbefales brukeren å forsøke å fjerne støyen ved å utføre ett eller flere av disse tiltakene:
Snu eller omplasser antennen.
Øk avstanden mellom utstyret og mottakeren.
Koble utstyret til et uttak på en annen krets enn den som mottakeren er koblet til.
Ta kontakt med forhandleren eller en erfaren radio- eller TV-tekniker for å få hjelp.
Bruk av skjermet kabel mellom skjerm og datamaskin (grafikkort) er nødvendig for å sikre samsvar med FCC-reglene. Endringer på utstyret, som ikke er uttrykkelig godkjent av parten som er ansvarlig for at den samsvarer med reglene, kan gjøre brukerens tillatelse til å betjene utstyret ugyldig.

Informasjon om avtakbar antenne
FCC Part 15, Subpart C, Section 15.203 Antennekrav
Brukere av USR 2216: En enhet for tilsiktet stråling skal lages for å sikre at ingen annen antenne enn den som er fremskaffet av den ansvarlige parten, skal brukes sammen med enheten. Bruk av en permanent festet antenne eller en antenne som bruker en unik kopling til enheten for tilsiktet stråling, skal anses som tilstrekkelig for å være i samsvar med forskriftene i dette avsnittet. Produsenten kan utforme enheten slik at en ødelagt antenne kan skiftes ut av brukeren, men slik at bruk av en standard antennekontakt eller elektrisk kontakt ikke tillates.

FCC-erklæring om strålingseksponering
Dette utstyret samsvarer med FCC-grenser for strålingseksponering som framsatt for et ukontrollert miljø. Dette utstyret må installeres og brukes med en minsteavstand mellom det utstrålende stoffet og kroppen din på minst 20 cm.

UL-listet/CUL-listet

For eksterne enheter:
Dette informasjonsteknologiutstyret er UL-listet og CUL-listet elller CSA-sertifisert for den bruk som beskrives i brukerhåndboken.

For interne enheter:
Dette informasjonsteknologiutstyret er UL-listet og CUL-listet for bruk med UL-listede personlige datamaskiner som har en brukerhåndbok med detaljert beskrivelse av hvordan brukerne skal installere korttilbehør.

CE-samsvarserklæring
Vi – USRobotics Corporation med adresse 935 National Parkway, Schaumburg, Illinois, 60173-5157, USA – erklærer under eneansvar at USRobotics 22 Mbps Wireless Access Point, 22 Mbps Wireless PC Card og 22 Mbps Wireless PCI Adapter som denne erklæringen gjelder for, er i samsvar med følgende standarder og/eller andre normgivende dokumenter:
EN300 328-2
EN301 489-1
EN301 489-17
EN60950

Herved erklærer, USRobotics, at dette 22 Mbps Wireless Access Point, PC Card, og PCI Adapter produkt er i samsvar med det nødvendige behovet og de andre relevante foranstaltninger av Directive 1999/5/EC.

Dette produktet kan brukes i følgende land:
Tyskland, Østerrike, Belgia, Sveits, Nederland, Luxembourg, Italia, Frankrike, Storbritannia, Irland, Spania, Portugal, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island og Hellas

Med hensyn til IEEE 802.11b har vi i øyeblikket følgende informasjon om restriksjoner i R&TTE-landene:

Land frekvensbånd maks. utgang
Frankrike 2400-2483,5 MHz < 10 mW EIRP kun innendørs
2446,5-2483,5 MHz < 100 mW EIRP innendørs /utendørs privat
----------------------------------------------------------------------------
Nederland 2400-2483,5 MHz 10 mW lisensfritt innendørs og utendørs
2400-2483,5 MHz 100 mW lisensfritt kun innendørs.
2451-2471 MHz 100mW med lisens utendørs
----------------------------------------------------------------------------

I henhold til bestemmelsen CEPT ERC/DEC/(01)07 kan frekvenser i båndet 2,400-2.483,5 MHz benyttes til kollektiv bruk eller sivile applikasjoner av lokale nettverk, for private formål med enheter med kort rekkevidde, for dataoverføring via R-LAN (spread-spectrum-teknikk), som har kjennetegn i henhold til anbefalingen CEPT ERC/REC 70-03 (Annex 3).

For brukere i Frankrike: Kun kanelene fra 10og opp til 13 kan brukes. Bruk av kanalene 1 til 9 er strengt forbudt. Se avsnittet om konfigureringsverktøyet for 22 Mbps Wireless Configuration Utilities brukerhåndboken for informasjon om valg av riktig kanal.

Produsentens ansvarsbegrensning

Informasjonen i dette dokumentet kan endres uten varsel og representerer ikke noen forpliktelse fra leverandørens side. Det gis ingen garantier eller fremstillinger, verken eksplisitt eller implisitt, med hensyn til kvaliteten, nøyaktigheten eller egnetheten av dette dokumentet for et bestemt formål. Produsenten forbeholder seg retten til å gjøre endringer i innholdet i dette dokumentet og/eller produkter knyttet til det fra tid til annen uten noen forpliktelse om å varsle noen person eller organisasjon om slike endringer. Ikke under noen omstendighet skal produsenten være ansvarlig for direkte, indirekte, spesiell, tilfeldig eller følgemessig skade som skyldes bruk eller manglende evne til å bruke dette produktet eller denne dokumentasjonen, selv etter å ha blitt underrettet om muligheten for slik skade. Dette dokumentet inneholder materiale som er beskyttet av lover om opphavsrett. Med enerett. Ingen del av denne håndboken kan reproduseres eller overføres i noen form, på noen måte eller for noe formål, uten etter uttrykkelig skriftlig tillatelse fra forfatterne. Produktnavn som brukes i dette dokumentet er bare ment til identifikasjon. Alle varemerker, produktnavn eller merkenavn som er brukt i dette dokumentet, er registrert eiendom som tilhører de respektive innehaverne.